Алгебра поза шкільною дошкою

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

1. Автор проекту

Рип'юк Сергій Володимирович

2. Назва проекту

Алгебра поза шкільною дошкою


3. Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний предмет - алгебра, другорядні - геометрія, арифметика, фізика.

4. Вік учнів, клас

15-16 років, 10 клас

5. Короткий опис проекту

В проекті розкриваються неформальні сторони алгебри, надається можливість подивитися на алгебру із зовсім іншого боку. Положення науки ілюструються практичними застосуваннями в житті людей. Наводяться приклади використання алгебри для різноманітних інтелектуальних розваг.

6. Питання проекту

6.1 Ключове питання

Чи все так складно?

6.2 Тематичні питання

1. Що таке п'ята математична дія?
2. Як алгебра допомагає арифметиці та геометрії?
3. Що таке шоста математична дія?
4. Що таке прогресії?

6.3 Змістові питання

1. Чому практично ніколи не існує двійників людини?
2. Які особливості усного миттєвого множення?
3. Як виникає добування коренів високих степенів у практичному застосуванні?
4. Як прогресії використовуються в сільському господарстві?

7. План вивчення теми

План вивчення теми

8. Навчальні цілі

Учні зможуть:
Називати та вільно користуватися назвами кратних десяткових степенів.
Ознайомитися з усним миттєвим множенням та практично застосовувати його.
Аналізувати механізм отримання прибутку від нарахування складних відсотків.
Оцінювати кількість членів та суму певних пргресій (початки матаналізу).

9. Діяльність вчителя

Вчитель формулює назву проекту, визначає з учнями ключове, змістові та тематичні питання. Розробляє критерії оцінки робіт учнів. Знайомить учнів з зразками проектів, допомагає зареєструватися в Інтернет-мережі для ведення блога.

Ділить учнів на 4 групи:

<Font=Arial Color=Green>Перша</Font=Arial Color=Blue> группа займається задачею про двійників людини.

<Font=Arial Color=Green>Друга</Font=Arial Color=Blue> вивчає особливості швидкого усного множення чисел.

<Font=Arial Color=Green>Третя</Font=Arial Color=Blue> досліджує, де в повсякденному житті з’являються корені великих степенів.

<Font=Arial Color=Green>Четверта</Font=Arial Color=Blue> показує, де в сільському господарстві з’являються прогресії.

Впродовж проекту вчитель проводить консультації для кожної з груп, допомагає при виникненні проблем.

Під час захисту проекту здійснює оцінку презентації, яка повинна бути результатом роботи кожної з груп, вказує на помилки, підказує напрямок для подальшої праці.

Оцінка презентації відбувається за такими критеріями: а) розкриття теми; б) алгебраїчна коректність; в) правильне оформлення звіту.

10. Діяльність учнів

На першому занятті учні отримують від вчителя тему проекту, обговорюють з ним ключове, змістові та тематичні питання. Учні діляться на приблизно рівні 4 групи, опис діяльності кожної з них наведено вище. Поділ на групи відбувається добровільно, але в разі потреби коректується вчителем.
<Font=Arial Color=Green>Перша група</Font=Arial Color=Green>досліджує, чому на Землі так рідко зустрічаються двійники конкретної людини, за допомогою алгебраїчних досліджень.
<Font=Arial Color=Green>Друга група</Font=Arial Color=Green> вивчає способи швидкого усного множення чисел, в записі яких є 3 і більше цифри.
<Font=Arial Color=Green>Третя група</Font=Arial Color=Green> вивчає, де в побуті зустрічаються корені високих степенів.
<Font=Arial Color=Green>Четверта група </Font=Arial Color=Green>визначає, за скільки часу нашу планету заполонили б бур’яни, якби з ними не боротися.

Після завершення роботи учні здійснюють захист робіт – демонструють презентацію, роблять самооцінку.

11. Оцінювання

Учні

На початку проекту: ідея проекту, обговорення ключового і тематичних питань проекту, робота з електронним підручником, робота з сайтом-зразком ЗапоВікі.
Впродовж роботи над проектом: консультація, самооцінка, робота з блогом, вивчення та повторення матеріалу.
Наприкінці роботи над проектом: захист проекту, самооцінка.

Вчитель

На початку проекту: інформування учнів про зміст, мету проекту та способи діяльності,реєстрація учнів в Фізмат-Вікіпедії.
Впродовж роботи над проектом: інструкція створення блогу, надання консультацій.
Наприкінці роботи над проектом: критерії оцінки, інструкція по захисту проекту.


12. Корисні ресурси

Intel@Навчання для майбутнього. Версія 10.1
Блог
Intel на ЗапоВікі

13. Інші документи

Презентація учнів
Презентація вчителя
Таблиця ЗХД