Застосування MS Excel для розвязування задач

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Урок застосування вмінь і навичок =Мета=:

Освітня

Практичне застосування вивченого матеріалу. Закріплення знання загальних принципів роботи табличного процесора MS Excel і вміння скласти найбільш оптимальну структуру таблиці для вирішення конкретного завдання.

Формування уявлення про обчислення в електронній таблиці як найбільш важливих у вивченні інформатики та широко застосовуються на практиці. 

Виховна

Виховання творчого підходу до роботи, бажання експериментувати. Виховання працьовитості, почуття поваги до науки; Виховання інформаційної культури. Професійна орієнтація та підготовка до подальшої самоосвіти за обраним профілем

Розвиваюча

Розвиток навиків індивідуальної і групової практичної роботи. Розвиток здатності логічно міркувати, робити евристичні висновки. Розвиток умінь застосовувати знання для вирішення завдань різного роду за допомогою електронних таблиць. Розвиток комунікативної компетентності в учнів;

Хід уроку

[[1]]

I-II. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку (2 хв)

Пам'ятаєте, на початку вивчення програми Excel, ми говорили про те, що ця програма дозволяє вирішувати різноманітні завдання? Сьогодні ми розглянемо приклади використання цієї програми в різних сферах діяльності. Отже, основна мета уроку - рішення задач з різних областей засобами MS Excel.

III. Актуалізація знань (5хв)

[[2]] Питання до кросворду: 1. Для іменування стовпців в Excel використовуються букви цього алфавіту. 2. Фрагмент таблиці - будь-яка прямокутна частина таблиці 3. У цьому виді адресації вживається символ $ 4. У Excel вона завжди починається зі знака = 5. В адресі вказуємо … на клітинку 6. Так ще називають клітинку чи комірку 7. А6, В9, С13. Як у Excel називається цей вид адресації? 8. Як називається документ Excel? 9. У якому форматі можемо вказувати число знаків після коми? Отже, ми згадали, що excel - це табличний процесор.

IV. Розвязування задач.

Завдання 1

Поділимося на 2 варіанти. Всі ми любимо математику. Давайте виконаємо невелике математичне завдання за допомогою програми Excel. Завдання 1 (5 хв): підготувати лист для розрахунку значення функції на відрізку [-5;5] з кроком 0,5 А) y = 7x2-3x +6 при заданому x Б) x = 12a2 +7 a-6 при заданому а

Завдання 2 (15 хв)

Тепер згадаємо усіма нами улюблений мультфільм «Канікули в Простоквашино». Виявляється, і тут можна скористатися додатком Excel. Я пропоную вам вирішити таку задачу, за допомогою якої ми згадаємо про використання абсолютних і відносних посилань. Дядя Федір, кіт Матроскін і пес Шарик влітку жили в Простоквашино, а тато з мамою слали їм листи, посилки, телеграми і бандеролі, які доставляв поштар Пєчкін. Кожен лист важив в середньому - 100 гр, кожна посилка - 5 кг, кожна телеграма - 50 г, кожна бандероль - 500 р. Дядько Федір отримав 10 листів, 2 посилки, 10 телеграм, 1 бандероль. Кіт Матроскін - 4 листи, 1 посилку, 2 телеграми, 1 бандероль. Пес Шарик не отримав жодного листа, жодної телеграми, зате отримав 4 посилки і 2 бандеролі. Визначити, скільки кілограмів і якої пошти отримав кожен житель Простоквашино; скільки важила вся доставлена Печкіним пошта одного виду; який загальний вантаж довелося перенести листоноші Пєчкіна? Ваші завдання: Вибрати оптимальну структуру таблиці для вирішення цього завдання Занести всі необхідні дані в таблицю Провести розрахунки з використанням формул. Після заповнення таблиці задається питання: - У якій формулі буде використовуватися абсолютне посилання і чому? А зараз давайте трохи відпочинемо самі і дамо відпочинок нашим очам. Виконаємо гімнастику для очей (3 хв) 1.Закрийте очі, сильно напружуючи очні м'язи, на рахунок 1 - 4, потім розкрийте очі, розслабивши м'язи очей, подивіться вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів. 2. Подивіться на перенісся і затримайте погляд на рахунок 1 - 4. До втоми очі не доводити. Потім відкрийте очі, подивіться вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів. 3. Не повертаючи голови, подивіться праворуч і зафіксуйте погляд на рахунок 1 - 4, потім подивіться в далину прямо на рахунок 1 - 6. Повторити 3 - 4 рази. 4. Перенесіть погляд швидко по діагоналі: направо вгору - наліво вниз, потім прямо в далину на рахунок 1 - 6; потім наліво вгору направо вниз і подивіться вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів.

Завдання 3 (15хв)

А тепер уявіть собі ситуацію: ви збираєтесь у похід. Скільки вам треба взяти продуктів, щоб не бути голодними? Для організації походу треба розрахувати норми продуктів для групи туристів. Відома норма кожного продукту на 1 особу на 1 день, кількість осіб і кількість днів походу. Треба розрахувати необхідну кількість продуктів на весь похід для 1 людини і для всієї групи. Провести розрахунки для різних вихідних значень кількості днів і туристів. Норми продуктів вже наведені в таблиці. Ваше завдання правильно підібрати формули для розрахунку. (учні мають можливість скопіювати таблицю) Продукти Кількість людей 15 Кількість днів 6 Назва На ос. В день вемішель 55 рис 20 пшоно 20 гречані крупи 20 картопля 200 ковбаса 40 сир 50 масло 35 суп, пакет 0,33 хліь, шт 0,33 булка, шт 0,33 Чай,г 5 кава, г 5 цукор, г 30 сушка, г 50 цукерки, г 20

V. Підведення підсумків. (5 хв)

Рефлексія ЗУН і психічних станів (мікрофон) Отже, сьогодні на уроці ми в черговий раз переконалися в багатофункціональності можливостей комп'ютерної техніки. А саме, в можливостях електронних таблиць Excel. Ми побачили, що за допомогою цієї програми можна вирішити і математичні, і біологічні, і оптимізаційні задачі, згадали, як вибирається оптимальна структура таблиці, як використовуються різні види посилань. Тобто мета нашого уроку повністю досягнута. В якості домашнього завдання я пропоную вам вибрати будь-яку дисципліну і скласти завдання з використанням програми MS Excel.