Принципи функціонування електронної пошти 1111

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Тема: Принципи функціонування електронної пошти

Мета: Сформувати поняття:

• Електронна пошта;

• Електронна адреса;

• Електронна скринька;

• Поштовий протокол;

Пояснити:

• Принципи функціювання послуги електронної пошти;

• Призначення поштових протоколів;

• Переваги електронного спілкування;

Сформувати уявлення про:

• Елементи адреси електронної пошти;

• Електронну скриньку

Розглянути:

• Програми для роботи з електронною поштою.

Тип уроку: засвоєння знать

Базові поняття і терміни: електронна пошта, електронна адреса, електронна скринька, поштовий протокол(SMTP, POP3, IMAP4)

Структура уроку

I. Організаційний етап

II. Перевірка д/з

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Відтворення та корекція опорних знань учнів

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

VI. Узагальнення та систематизація набутих знань

VII. Підбиття підсумків уроку

VIII. Домашнє завдання

Хід уроку

I. Організаційний етап

Учитель . Тема яку ми починаємо вивчати має назву « Служби інтернету » . Це – логічне продовження матеріалу про роботу в мережі Інтернет . Одна з основних служб –WWW- вивчалася у 9 класі , а теми Електрона пошта та інтерактивне спілкування будуть вивчатися протягом наступних уроків

II. Перевірка домашнього завдання

III. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда з елементами опитуваня за планом

1.Розвиток поштових послуг у світі .

2.Електрона пошта – переваги над звичайною .

3. Майбутнє поштових сервісів

4. Відтворення та корекція опорних знань

З метою відтвореня та корекціі опорних знань , учням пропонується виконати практичне завданя за матеріялу 9 класу . IV. Виконаня практичного завданя

Інструктивна картка

1. Створити папку(С:/10A/ Б…)/(Інтернет )

2. Створити текстовий документ у текстовому процесорі Microsoft Word та внести до нього дані з гідно з наступними пунктами .

3. Завантажити браузер

4. Використовуючи засоби мережі Інтернет , знайти інформацію про :

• Погоду про наступний тиждень ( зберегти скріншот у документі);

• Курс основних валют ( скопіювати дані в документ )

5. Визначити та записати адрес ПК ( ЗАПИСАТИ ІІ В ДОКУМЕНТ )

6. Знайти веб –сайт школи (записати адресу та запмсати в скріншот )

7. Зберегти (С:\ 10А\ Б..)\( Інтернет \ Інтернет _ Прізвище док 0

8. Закрити всі додатки , що використовувались у роботі .


V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 Усім відома схема роботи звичайної пошти: відправник кидає листа до поштової скриньки, автомобіль доставляє його до поштового відділення разом з іншими листами при вибірці скриньок. З відділення відправника лист направляється транспортом до поштового відділення адресата, потім листоноша вкладає листа до індивідуальної поштової скриньки адресата і звідти той дістає кореспонденцію.
Майже так само працює і електронна пошта. Аналогом листа у цьому разі є електронне повідомлення, аналогами поштових відділень – поштові сервери, а транспорту – комп’ютерна мережа.

Кожний абонент, підключений до поштового серверу, має свою електронну адресу або, образно кажучи, поштову скриньку. Доступ до цієї поштової скриньки захищений паролем абонента. Завдяки електронній адресі можна ідентифікувати будь-якого абонента у мережі. Абонент і сервер для обміну повідомленнями використовують кабель або звичайну телефонну лінію.

Носієм електронних повідомлень між поштовими серверами може бути мережа будь-якого масштабу. Повідомлення перед переходом з одного сервера на інший може проходити ряд проміжних серверів. Поштові сервери обмінюються повідомленнями в автоматичному режимі, при чому маршрут руху повідомлень в мережі вибирається маршрутизаторами.

Коли повідомлення надходять на сервер призначення, адресат при черговому з’єднанні із сервером одержує повідомлення про надходження пошти, тобто йому не потрібно залишати постійно включеним свій комп’ютер. Зробити це й підключитися до мережі він зможе в будь-який момент, коли побажає отримати або відправити повідомлення. Такий режим роботи, як відомо, називається off-line.

Електронна пошта з’явилася для обміну текстовими повідомленнями через мережі великої довжини. Нині засоби електронної пошти дозволяють передавати і приймати будь-які файли – виконувані, графічні, звукові, відео. Послуги E-mail стали реальною альтернативою звичайному листуванню. Відбулося це завдяки високій швидкості й надійності передавання повідомлень. За лічені хвилини повідомлення електронної пошти потрапляє до адресата, який може бути у тому самому місці або за океаном.

Адреса електронної пошти. Повідомлення електронної пошти знаходить свого адресата за допомогою поштової адреси (E-mail). Ця адреса складається з двох частин, розділених значком @. Ліва частина адреси – це локальне ім’я користувача (ім’я поштової скриньки), а права частина – ім’я домену. Значок @ просто кажучи «собака», означає прийменник at («у, при»). Наприклад адресу Marina @ krok.net.ua можна прочитати буквально: скринька Marina у домені krok.net.ua. Виходячи з імені домена, можна відновити ім’я поштового серверу провайдера. Звичайно воно утворюється додаванням через точку слова mail до імені домена, наприклад: mail.krok.net.ua.

Щоб користувач міг надсилати й одержувати електронні повідомлення, на його комп’ютері слід програмне забезпечення клієнта електронної пошти. Існують різні поштові програми, які мають різні можливості і призначені для роботи в різних операційних системах. Широко застосовуються поштові програми Microsoft Exchange, Outlook Express, Microsoft Outlook, Internet Mail, Eudora, Exchange Mail тощо. Часто ці програми включають до складу ОС.

Надалі ми розглянемо роботу з електронною поштою, яка виконується в програмі Outlook Express фірми Microsoft. Отримання повідомлень. В Internet для роботи з ел ектронною поштою використовуються прикладнi протоколи SMTP, POP, IMAP. Протокол SMTP (Simple Mail Transfer Protocol - простий протокол передачi пошти) пiдтримує передачу повiдомлень мiж довiльними вузлами Internet. Маючи механiзми промiжного збереження пошти i пiдвищення надiйностi доставки, протокол SMTP припускає користування рiзноманiтних транспортних служб i поштових серверiв. Вiн може працювати навiть у мережах, що не пiдтримують стiк протоколiв TCP/IP. Протокол SMTP дозволяє групувати повiдомлення на адресу одного одержувача i розмноження копiй e-mail- повiдомлення для передачi за рiзними адресами.

POP (Post Office Protocol) дає кiнцевому користувачу доступ до до його електронних повiдомлень. POP-клiєнти при запитi користувача на одержання пошти зажадають ввести пароль, що пiдвищує конфiденцiйнiсть листування. Запити програм-клiєнтiв вiдстежуються демоном (daemon), процесом, що знаходиться у "сплячому" станi, деякий час в UNIX-системах. Так, pop3d - демон, що дозволяє не тiльки одержати листа, але й вiдправити свої повiдомлення через e-mail.

VI. Узагальнення та систематизація набутих знань

За участю учнів складається порівняльна характеристика електронної та звичайної пошти.


Звичайна пошта

Кинути конверт до поштової скриньки

Поштова скринька адресата

Поштова скринька замкнена на ключ

Конверт з адресою одержувача

Лист, написаний зрозумілою мовою

В конверті фото, листівки

Взяти лист з поштової скриньки

Електронна пошта

Відправити лист на SMTP – сервер

Обліковий запис

Ім’я і пароль користувача

Адреса електронної пошти одержувача

Вид кодування

Вкладені файли

Одержання листів, що накопичуються.


VII. Підбиття підсумків уроку

Оцінювання роботи учнів.

VIII. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний розділ підручника