. Побудова моделі. Основні етапи комп’ютерного моделювання.

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Урок провела студентка-практикантка

Яремчук Тетяна Євгеніївна

у Білашівській ЗОШ І-ІІІ ст.

Острозького району, Рівненської області

Тема. Побудова моделі. Основні етапи комп’ютерного моделювання.

Мета: ознайомити учнів з етапами побудови комп’ютерної моделі; показати перехід від моделювання до програмування; розвивати інтелект учнів; виховувати інтерес до сучасних технологій.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Учитель заходить у клас, вітається з учнями. З’ясовує, хто на уроці відсутній, робить відповідні записи в журналі.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні зачитують приклади моделей, які вони дома склали. Учитель перевіряє правильність виконання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні відповідають на запитання:

– Що ви вивчили на минулому уроці?

– Що таке модель?

– Які види моделей ви знаєте?

– Які види абстрактних моделей розрізняють?

– На які види поділяються знакові моделі?

– Як відрізняється математична модель від інформаційної?

– Що таке комп’ютерна модель?

IV. Оголошення нової теми і її мотивація.

Учитель оголошує нову тему і мету уроку. Учні записують назву теми в зошити. Вивчення даного матеріалу учитель мотивує тим, що оскільки учні вже дізналися, що таке комп’ютерна модель, а тому і повинні вміти її будувати, а для цього треба знати етапи побудови. Для цього і вивчається вищезгадана тема.

V. Засвоєння нових знань.

У ході бесіди з учнями і показу презентації Медіа:Етапи моделювання.ppt учитель пояснює нову тему. Основні поняття і тези нової теми учні записують в зошити.

Моделювання, у тому числі і комп’ютерне, починається з постановки задачі. Постановка задачі полягає, насамперед, в її описі. При постановці задачі потрібно відобразити (або хоча б зрозуміти) мету або мотив створення моделі.

На етапі постановки задачі корисним є попередній аналіз об’єкта. розчленування об’єкта на складові, виявлення зв’язків між ними дозволяє уточнити постановку задачі.

Наступний етап – розробка моделі. Тут слід виділити істотні чинники, тобто з’ясувати основні властивості об’єктів, що описуються, правильно визначати зв’язок між ними і з іншими об’єктами навколишнього світу.

Після того як сформульовано основні властивості розроблюваної моделі, визначено вихідні дані і бажаний результат, настає дуже важливий момент – упорядкування алгоритму розв’язання задачі.

Алгоритм – це опис послідовності дій під час розв’язування поставленої задачі. У розробці комп’ютерної моделі дуже істотним буде вибір програмного забезпечення, за допомогою якого виконується моделювання.

Коли модель розроблено, можна розпочинати найцікавіший етап – комп’ютерні експерименти. У ході цих експериментів перевіряється робота моделі, а також виконують необхідні розрахунки або перетворення, заради яких і створювалася модель.

Завершується комп’ютерне моделювання аналізом результатів. матеріалом для аналізу є результати комп’ютерних експериментів. Тому експерименти мають бути здійснені таким чином, щоб отримати достовірний результат.

Програма – це запис, що служить для автоматичного виконання дій, запланованих людиною. Процес створення програм називається програмуванням.

Припустимо, що як ПЗ було обране середовище програмування, тоді побудова комп’ютерної моделі завершується створенням програми. Якщо ж для побудови моделі обрано існуюче прикладне ПЗ, то розв’язання задачі приводить до розробки певної комп’ютерної технології. Комп’ютерна технологія – це послідовність операцій обробки вхідних даних для одержання бажаного результату.

VI. Підсумки уроку.

Учні відповідають на запитання:

– Назвіть основні етапи створення комп’ютерної моделі.

– Що таке комп’ютерні експерименти?

– Назвіть тип програмного забезпечення, яке використовується для реалізації комп’ютерних моделей.

VII. Домашнє завдання.

1. Вивчити основні поняття.

2. Придумати певну комп’ютерну модель і реалізувати її за допомогою одного з відомих ПЗ.