. Поняття інформаційної моделі. Поняття технології комп’ютерного мо-делювання. Інформаційні моделі.

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Урок провела студентка-практикантка

Яремчук Тетяна Євгеніївна

у Білашівській ЗОШ І-ІІІ ст.

Острозького району, Рівненської області

Тема. Поняття інформаційної моделі. Поняття технології комп’ютерного моделювання. Інформаційні моделі.

Мета: ввести поняття інформаційної моделі, а також технології комп’ютерного моделювання; розвивати логічне мислення учнів; виховувати інтерес до сучасних технологій.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Учитель заходить у клас, вітається з учнями. З’ясовує, хто на уроці відсутній, робить відповідні записи в журналі.

ІІ. Оголошення теми уроку і її мотивація.

Учитель оголошує нову тему. Учні записують її в зошити. Вивчення даної теми аргументується тим, що комп’ютер призначений для розв’язування різного виду задач. Для цього складаються спеціальні програми. Моделювання є початковим етапом до складання програми, а тому і потрібно вивчити його сутність.

ІІІ. Засвоєння нових знань.

Учитель пояснює нову тему для учнів. Учні записують в зошити визначення і важливі моменти теми. Пояснення теми проходить у вигляді демонстрування презентації. Медіа:Модель.ppt

Основні поняття теми:

Модель (від лат. „modulus” – міра, зразок, норма) – це прообраз, опис або зображення якогось об’єкта.

Під час вивчення інформатики нас цікавитимуть інформаційні моделі, тобто такі, що стосуються інформаційних процесів.

Математична модель – це модель, сформульована мовою математики і логіки.

Інформаційна модель – це модель, що описує інформаційні процеси або містить інформацію про властивості і стан об’єктів, процесів, явищ.

Комп’ютерна модель – це модель, реалізована за допомогою програмних засобів. Створення і дослідження моделей позначається одним словом – моделювання.

Комп’ютерне моделювання має ще унікальні можливості для опису і розрахунку експериментів, які небажано виконувати в реальному житті. Це, наприклад, моделі ядерного вибуху, пожежі на підприємстві, військових дій, зіткнення поїздів тощо. За допомогою комп’ютерних моделей можна досить точно описати деталі цих катастрофічних процесів.

IV. Підсумки уроку.

Учитель дає завдання:

– Подумайте 5 хвилин і назвіть приклади математичної і інформаційної моделей. Назвіть, якими є дані моделі (матеріальними чи абстрактними).

Кожен учень класу відповідає на дане запитання.

V. Домашнє завдання.

1. Вивчити поняття теми.

2. Придумати приклади інформаційних моделей.