Facebook

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Facebook

Facebook є соціальна мережа і веб-сайт запущений в лютому 2004 року, що працює і в приватній власності Facebook, Inc. З липня 2010 [оновлення], має більше 500 мільйонів активних користувачів, [N 1] Користувачі можуть створити персональний профіль, додавати інших користувачів в друзі і обмінюватися повідомленнями, в тому числі автоматичні повідомлення, коли вони оновлюються свій профіль. Additionally, users may join common interest user groups, organized by workplace, school, or college, or other characteristics. Крім того, користувачі можуть приєднатися до груп користувачів зі спільними інтересами, за організованому робочому місці, в школі або коледжі, або за іншими характеристиками. The name of the service stems from the colloquial name for the book given to students at the start of the academic year by university administrations in the US with the intention of helping students to get to know each other better. Ім'я служби пов'язане з розмовною назвою для книги видаються учням на початку навчального року адміністрації університетів у США з метою допомогти студентам краще пізнати один одного краще. Facebook allows anyone who declares themselves to be at least 13 years old to become a registered user of the website. Facebook дозволяє стати зареєстрованим користувачем сайту будь-кому, але якщо йому вже є принаймні 13 років.

Марк Цукерберг написав сайт "Facemash", попередника Facebook'у, 28 жовтня 2003 року, навчаючись на другому курсі Гарвардського університету. Як повідомила газета The Harvard Crimson, сайт нагадував інший інтернет-ресурс — «Hot or Not» і «використав фотографії, зібрані з он-лайн facebook'ів дев'яти коледжів, розміщуючи їх попарно і пропонуючи користувачам вибрати „найгарячішу“ особу».


Марк Цукерберг, співзасновник Facebook, у своїй кімнаті гуртожитку Гарварду. Щоб досягти цього, Цукерберг проник у захищені зони комп'ютерної мережі Гарварду і скопіював фотографії зі студентських посвідчень, розміщених у базі даних гуртожитків коледжів. Гарвард на той час не мав студентського «facebook'у» (каталогу із фотографіями та основною інформацією). Протягом перших чотирьох годин Facemash привернув увагу 450 відвідувачів і було здійснено 22 тисячі фото-переглядів. Веб-сайт швидко потрапив до кількох кампусівських серверів розсилки, однак через декілька днів його заблокувала адміністрація Гарварду. Цукерберга звинуватили в порушенні безпеки, авторських прав і права на особисту інформацію, і йому загрожувало виключення з університету. Тим не менше, звинувачення було знято.[9] Того ж семестру Цукерберг розширив початковий проект, створивши інструмент для соціальних досліджень ще до випускного іспиту з історії мистецтва. Він виставив на веб-сайті 500 зображень пам'яток культури доби Августа, розмістивши на кожній сторінці ілюстрацію та статтю з коментарями до неї. Цукерберг відкрив доступ до сайту своїм однокурсникам, і люди почали ділитися замітками. Наступного семестру, у січні 2004 року, Цукерберг почав писати код для нового веб-сайту. За його словами, його надихнула стаття у The Harvard Crimson про інцидент із Facemash'ем. 4 лютого 2004 року Цукерберг запустив «Thefacebook», який спочатку знаходився на thefacebook.com. Через шість днів після відкриття сайту троє гарвардських старшокурсників Камерон Вінклевосс, Тайлер Вінклевосс та Дів'я Нарендра звинуватили Цукерберга в тому, що він начебто пообіцяв допомогти їм створити соціальну мережу HarvardConnection.com, а натомість використав їхні ідеї для створення конкурентного продукту. Вони поскаржились у Harvard Crimson, і газета почала розслідування. Згодом студенти подали на Цукерберга позов, однак невдовзі було досягнуто компромісу. Спочатку доступ до сайту мали лише студенти Гарвардського коледжу, і впродовж першого місяця зареєструвалася більш ніж половина студентів Гарварду. Згодом до Цукерберга приєдналися Едуардо Саверін (бізнес-менеджер), Дастін Московіц (програміст), Ендрю Мак-Коллум (графічний дизайнер) та Кріс Хьюз, щоб допомогти у просуненні веб-сайту. У березні 2004 року Facebook'ом користувалися в університетах Стенфорда, Колумбії та Єля. Невдовзі він відкрився для студентів інших шкіл Ліги Плюща, Бостонського та Нью-Йоркського університетів, Массачусетського технологічного інституту і поступово для більшості університетів Канади та США. Компанію «Facebook» було засновано влітку 2004 року. Її очолив підприємець Шон Паркер, неофіційний радник Цукерберга. У червні 2004 року компанія Facebook переїхала до Пало-Альто в Каліфорнії. Цього ж місяця вона отримала першу інвестицію від співзасновника системи PayPal Пітера Сайєла. Компанія викинула із назви артикль The після того, як у 2005 році було придбано доменне ім'я facebook.com за $200 тисяч.

У вересні 2005 року було відкрито шкільну версію Facebook'у. На думку Цукерберга, це був цілком логічний наступний крок. Для того щоб приєднатися до шкільної мережі, потрібно було запрошення. Згодом Facebook розширив доступ до сервісу працівникам кількох компаній, у тому числі Apple Inc. та Microsoft. 26 вересня 2006 року Facebook став доступним для кожного віком від 13 років і старше з дійсною адресою електронної пошти. Microsoft отримав права на розміщення міжнародної реклами на веб-сайті. У жовтні 2008 року компанія Facebook повідомила про відкриття своєї міжнародної штаб-квартири у столиці Ірландії — Дубліні. У вересні 2009 року було оголошено про отримання першого прибутку. У листопаді 2010 року, за даними SecondMarket Inc., ринку акцій приватних компаній, вартість Facebook'у становила $41 мільярд доларів (трохи більше, ніж eBay). Таким чином, вона стала третьою за величиною веб-компанією у США після Google та Amazon. За даними газети The New York Times, капіталізація Facebook станом на 2 січня 2011 р. склала 50 мільярдів доларів. До 2013 року планується проведення IPO. Трафік Facebook стабільно зростав після 2009 року. Наприкінці тижня 13 березня 2010 року Facebook відвідало більше людей, ніж Google. Facebook також став найкращою соціальною мережею на кожному з восьми ринків на Філіппінах, в Австралії, Індонезії, Малайзії, Сингапурі, Новій Зеландії, Гонг-Конгу та В'єтнамі, тоді як інші бренди займали високі позиції на окремих ринках, серед них Гуглівський Orkut в Індії, Mixi.jp у Японії, CyWorld у Південній Кореї та продукт Yahoo! Wretch.cc на Тайвані. 2011 року сайт Lovely-Faces.com вкрав фотографії і особисті дані 250 тисяч користувачів мережі Facebook для того, аби продемонструвати інвесторам, наскільки переоцінена соціальна мережа та незахищеність даних зареєстрованих користувачів. У січні 2009 Compete.com дослідила що Facebook є найбільш часто використовувана соціальна мережа по всьому світу активними користувачами за місяць, а потім MySpace . Entertainment Weekly поставив Facebook на свій кінець десятиліття "кращих" список, кажучи: "Як же ми переслідували наших підопічних, щоб нагадати про дні народження, помилки наших друзів, і щоб пограти в Scrabulous до Facebook?" Quantcast оцінила що Facebook, має 135 100 000 щомісячних унікальних відвідувачів із США.