LG-евріка

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук


Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, поглибити й розширити знання учнів з математично-природничих дисциплін; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів; виховувати вміння вчитися; самостійно здобувати математичні знання.

Прилади і матеріали: висловлювання про математику; олівці, фломастери, дидактичний матеріал; радіо та відео техніка.

Оформлення залу: надувні кульки, серпантин, емблеми “LG-Еврика”, висловлювання про математику; ігрові стійки для кожного учасника і ведучих з емблемами.

Хід уроку:

В грі приймає участь 6 учнів 11 класів, які виявляють інтерес до вивчення природничо-математичних дисциплін, а також бажають позмагатися зі своїми друзями в розважальному інтелект-шоу під назвою “LG-Еврика”.

Гра проходить в 9 етапів.

І. Представлення учасників:

Кожний, хто приймає участь в грі коротко розповідає про себе: як звати, в якому класі навчається, улюблені предмети, захоплення і т.д.

ІІ. Заохочувальний бал (жеребкування).

Для того, щоб визначити в якому порядку будуть змагатися учні, ведучі пропонують дати відповідь на запитання, Більш правильна відповідь оцінюється 1 балом. Чим точніше відповів учень, тим менший його номер в грі.

ІІІ. Конкурс “Тема”:

Конкурс тема дає можливість виявити гравцям свої знання з таких розділів.

а) Історія математики;

б) Вчені-математики;

в) Математика;

г) Алгебра;

д) Геометрія;

е) Інформатика;

є) Секрет.

Учні, які приймають участь в грі дають відповіді на запитання з вибраних тем, при цьому якщо правильно складена лінія в квадраті 3х3 по горизонталі, вертикалі чи діагоналі, то це дає можливість набрати 12 балів; складена лінія з 3-ох неправильних відповідей дає закінчення гри в цьому етапі; неправильна відповідь на запитання – мінус 2 бали; правильна відповідь у розділі це 2 бали.

ІV. Конкурс “Оратор”.

Кожний учасник гри задає питання своєму супернику, в той же час суперник повинен дати відповідь на поставлене запитання на протязі 30 секунд. Оцінювання цього стану проводять самі гравці, маючи право при цьому поставити собі найвищий бал – 4 бали, а своєму супернику від 1 до 3 балів

V. Конкурс “Мій коник”.

Учні представляють на розсуд глядачів і журі свої захоплення, чим вони займаються у вільний від навчання час.

VІ. Конкурс “Канікули”.

На цьому етапі змагань пропонується учням відгадати про яку місцевість йде мова в запропонованому сюжетні

Перша розповідь: 3 бали;

Друга розповідь: 2 бали;

Третя розповідь: 1 бал.

VІІ. Конкурс “Практикум”.

В цьому конкурсі пропонується розв’язати задачу практичного характеру. Оцінюється цей конкурс максимум 4 бали

VІІІ. Конкурс “Підказка”.

В конкурсі приймають участь члени родини учасників гри. Кожному батькові пропонується відгадати 10 картинок, які старанно описують їхні діти, при цьому не називаючи назви самого об’єкту, який зображений на малюнку, Час відданий на одного гравця 2 хвилини. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Якщо гравець за 2 хвилини зможе відгадати 10 картинок, то він автоматично виходить у фінал гри

ІХ. “Дуель”

Двом учасникам гри, які набрали найбільшу кількість балів пропонується дати відповідь на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами

Х. “Реванш”

Якщо під час конкурсу “Дуель” гравці набрали однакову кількість балів, то їм пропонується додаткові запитання до першої правильної відповіді В кінці гри оголошується переможець і нагороджується цінним подарунком.

СЦЕНАРІЙ ГРИ

Зал святкового прибраний: надувними кульками, листям, кольоровими серпантином. На передньому плані – емблема інтелектуального шоу “LG-Еврика”. Всюди висловлювання про математику:

“Математика безмежно різноманітні, як світ, і присутня, міститься в усьому”. М.П.Єругін.

“Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань”. Д.Пойа.

“Проникаючи в зоряні далі,

в таємниці земної кори,

математика всіх закликає:

“Ти міркуй, фантазуй і твори”.

Всілякі є обдарування, що прикрашають розум людський, але жоден з них не оздоблює і не прикрашає його такою великою мірою, як обдарування математичне. Г.Біллігалі.

І. Музика. В зал виходять троє учнів. Читають вірші про математику.

1) Математика

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаємо причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо рідного народу.

2)Сьогодні ви прийшли в цей зал

Подумати, помріяти, відпочити.

Побачити гру і бал

І розумом своїм все охопити.

Згадаємо нині формулу Герона,

Яку ти вже не раз писав,

Згадаємо також і Ньютона,

Біном якого пізнавав.

Хай в пам’яті воскресне Архімед,

Що за творіння славлений велике,

Відомий всім згадається Вієт,

Що формулу рівнянь зумів відкрити.

Відомий обдарований Декарт –

Творець координатної системи.

І Лобачевский всіх учених брат,

Та скульптор геометрії – Копернік.

І нині славний Чебишов-титан,

Софія Ковалевські – наша прима.

Могутній їм даровано талант,

Їх розум – непохитна брила.

3)Думок великих та ідей творці,

Що рід людський виношував століття,

Крізь бурі перейшовши дні важкі

Переживуть тепер тисячоліття.

Запам’ятай, що Гаусс всім сказав:

“Є математика царицею наук”.

І недаремно він заповідав

Творити в вогнищі робіт і мук.

Безмежна роль її у відкритті законів,

У створенні машин – повітряних, земних.

І було б важко нині без Ньютонів,

Що дала нам історія до наших днів.

Нехай не станеш Піфагором ти,

Яким у мріях вирости бажаєш.

Та будеш ти людиною завжди

І Україну вславиш добрими ділами.

ІІ. Звучать позивні гри “LG-Еврика”.

Виходять ведучі гри та її учасники

Стають за своїми стійками.

Ведуча 1. Добрий день, дорогі гості!

Ведуча 2. Добрий день, шановні уболівальники!

Ведуча 1. Ми раді вітати вас на нашому інтелектуальному шоу...

Разом: LG-Еврика!

Ведуча 2. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних математиків. (Музика)

Ведуча 1. Математика – дивовижна вчителька в мистецтві спрямовувати думки, наводити порядок там, де вони невпорядковані, і викорчовувати безглуздя, фільтрувати брудне і наводити ясність. Ж.Фабр.

Ведуча 2. Ніякої достовірності немає в науках там, де не можна застосувати хоча б одну з математичних наук, і тому, що не має зв’язку з математикою. Леонардо да Вінчі.

Ведуча 1. Серед усіх наук Математика користується особливою, підставою для цього є та єдина обставина, що її положення абсолютно правильні й незаперечні, в той час як положення інших наук до якої міри спірні і завжди є небезпека їх спростування новими відкриттями. А.Ейнштейн.

Ведуча 2. Математика – цариця всіх наук. Її улюблениця – істина, її вбрання – простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиватися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований у боротьбі з труднощами, і такому, який свідчить про незвичайну схильність людини до заплутаних, але невичерпних і піднесених розумових насолод. Ян. Снядецький.

Ведуча 1. Ми всі сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою.

Ведуча 2. Що наші учасники інтелект-шоу...

Разом. LG-Еврика.

Ведуча 1. ... виявлять максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.

Ведуча 2. Учасникам гри та їх уболівальникам хочемо побажати:

Разом: “Ні пуху, ні пера!”

Ведуча 1. Спортивні змагання, як правило, оцінюють спортивні судді. А наше інтелект шоу – це інтелектуальний спорт. Тому оцінювати знання і здібності його учасників ми просимо шанування журі у складі... (називають 4 людей). (Музика)

Ведуча 2. Просимо шановне журі зайняти свої місця. (позивні LG-Еврика)

Ведуча 1. Одного всесвітньо відомого вченого запитали, як на його думку, з’являються винаходи, що перетворюють світ “Дуже просто, відповів вчений. - Всі знають, що зробити це неможливо. Серед них трапляється один дивак, котрий цього не знає. Він і робить винахід”.

Ведуча 2. Хто цей вчений?

Ведуча 1. Альберт Ейнштейн – творець загальної теорії відносності, засновник простору Ейнштейна.

Ведуча 2. Можливо і серед наших гравців є майбутні вчені, письменники, поети. Нехай вони розкажуть коротко про себе, про свої захоплення. Мрії, ким хочуть стати після закінчення школи.

Ведуча 1. Першим розкаже про себе учасник під номером 1. (виступає)

Ведуча 2. Другим виступить учасник під номером 2. (виступає)

Ведуча 1. Тепер на черзі учасник під номером 3. (виступає)

Ведуча 2. І завершує конкурс “Розкажи про себе” учасник під номером 4. (виступає) (позивні LG-Еврика)

Ведуча 1. Для того, щоб визначити в якому порядку будуть змагатися наші інтелектуали зараз ми запропонуємо розв’язати їм таку задачу. Найбільш точна відповідь оцінюється 1 балом.

Ведуча 2. Потрібно всіма засобами навчатися мистецтву доведення. Не забуваючи при цьому про мистецтво здогадуватися. Писав О.Пойа.

Ведуча 1. Здогадайтеся: Скільки друкованих сторінок у підручнику “Геометрія 7-9 класу”. (час: 10 сек.)

Ведуча 2. Правильна відповідь 223 Отже, першим до найближчої і правильної відповіді підійшов учень під номером ..., який отримує й бал.

Другим...

Третім...

Четвертим... (зачитують)

Ведуча 1. Ви дивитесь інтелект шоу...

Разом: LG-Еврика.

Ведуча 1. “...Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня, міститься в усьому”. М.П. Яругін.

Ведуча 2. Ці слова стануть епітетом для наступного конкурсу інтелект-шоу “LG-Еврика” під назвою “Тема”. Конкурс “Тема” перевірить знання гравців з історії розвитку математики, її творців.

Ведуча 1. Умови конкурсу “Тема” всім вам добре відомі. За кожну правильну відповідь ви можете отримати 1 бал. Якщо ви склали лінію із правильних відповідей по горизонталі, вертикалі чи діагоналі, то зразу ж одержує 12 балів. Якщо ж ви склали лінію з трьох неправильних відповідей, то на цьому етапі гра для вас завершується. (Позивні LG-Еврика)

Ведуча 2. На своєму рахунку перший бал має... Тому він першим буде відповідати на свої 9 запитань... (Учень вибирає тему і називає її ведучим, які зачитують запитання. Тоді гравець відповідає на нього. Якщо відповідь не правильна, то ведучий зачитує правильну відповідь). (Журі підраховує кількість правильних відповідей і виставляє бали). (грають в конкурсі по черзі)

Історія математики:

1. Який математик жив у бочці? (Діоген).

2. Звідки до нас прийшли знаки “+” та “-”? (з Арабського Сходу).

3. Які числа в минулому вважалися абсурдними, фіктивними, числами від диявола? (Від’ємні).

4. Цю фігуру зображали на банкноті в один долар? (Піраміда).

5. Хто з художників займався дослідженням в галузі математики? (Леонардо да Вінчі).

6. Яке число Піфагор вважав досконалим, оскільки воно виражає початок, середину, кінець? (3).

7. Індійці називали його “сунья”, арабські математики – “сифр”. Як ми називаємо його? (нуль).

8. Ця назва походить від двох латинських слів “двічі” і “січу”. Дослівно “розсічний на дві частини”. Про що йдеться? (про бісектрису).

9. Яка теорема в середині століття називалася “магістр математики”? (Теорема Піфагора).

Вчені-математики:

1. У квартирі аптекаря Кларка, де він жив, була невеличка майстерня з повним набором інструментів, користуючись якими, юнак виготовляв моделі машин, а потім і самі машини. Він побудував водяний і сонячний годинник, самохідну карету і оригінальний вітряк, який рухала миша, спеціально до цього привчена. Хто це? (Ісаак Ньютон).

2. Саме він вперше виділив алгебру в окрему науку. Хто це? (Омар Хайям)

3. За введення алгебраїчної символіки, його назвали “батьком алгебри”. (Франсуа Вієт).

4. У книжці “Листи до німецької принцеси” він популярно виклав багато питань фізики, астрономії, математики і філософії. Твір видавався 40 разів 9 європейськими мовами. Хто це? ( Леонард Ейлер).

5. Кого вважають творцем методу математичної індукції? (Блез Паскаль).

6. Французький математик Жозеф Лагранж писав про нього: “Він найщасливіший – систему світу можна встановити лише один раз.” (Ісаак Ньютон).

7. Він запропонував теорію розв’язування рівнянь третього степеня за допомогою канонічних перерізів. (Омар Хайям).

8. Кожний школяр знає теорему, названу його ім’ям, - про зв'язок між коренями та коефіцієнтами зведеного квадратного рівняння. (Франсуа Вієт).

9. Розв’язана ним відома задача про 7 мостів поклала початок математичній науці – топології. (Леонард Ейлер).

Математика:

1. Що більше: 1л чи 1дм3? (Однакові)

2. Найдавніший прилад для лічби? (Пальці).

3. Що важче:1кг вугілля чи 1кг пуху? (однакові).

4. У якої тварини завжди при собі є гроші? (У свині, п’ятак).

5. Скільки всього трицифрових чисел? (900).

6. Якому з чисел у центрі Будапешту поставлено пам’ятник? (нулю).

7. Чому дорівнює добуток чисел – від - 123 до 123? (нулю).

8. Хто перший ввів число П? (Архімед).

9. Чому дорівнює сума протилежних чисел? (нуль).

Геометрія:

1. Математик учення якого використовується для нумерації стільців у кінотеатрі? (Декарт).

2. У кого більше ребер: у трьох кубів чи у двох людей? (у двох людей – 48, у трьох кубів – 36).

3. Що довше пряма чи промінь? (не можна відповісти).

4. У рівнобедреному трикутнику є рівними дві сторони чи два кути? (і сторони, і кути).

5. Частина прямої, що лежить між двома її точками? (відрізок).

6. Як називається частина круга, що міститься між двома радіусами? (сектор).

7. Що таке орт? (одиничний вектор).

8. Найкоротша відстань від точки до прямої? (перпендикуляр).

9. Цей термін увів у 17 ст. Вієт .У перекладі з латинської означає “спиця колеса”. Що це? (радіус).

Алгебра:

1. Число, що ділиться на дане натуральне число? (кратне).

2. 1/24 частина доби? (година).

3. Рівність двох відношень? (пропорція).

4. Що таке аргумент? (незалежна змінна).

5. Яке число називають дюжиною? (12).

6. Що спільного у рівняння і дерева? (корінь).

7. Що довше – декада чи тиждень? (декада, 10 днів).

8. Що більше: дві половини чи чотири четвертини? (однаково).

9. Назвіть найменший дільник числа 500? (1).

Інформатика:

1. Користувач, який намагається отримати незаконний доступ до інформації, називається…( хакером)

2. Без чого не можуть працювати пристрої ПК? (драйвера)

3. Найдавніша рахівниця – це…( абак)

4. Кого вважають першим програмістом у світі? (Аду Лавлейс)

5. Без якої «тваринки» не може обійтись користувач комп'ютера? (мишки)

6. Для введення графічної інформації (малюнка, фотографії) в комп’ютер застосовують…( сканер)

7. Пристрій для виведення звукової інформації з ПК – це…( колонки)

8. Як називається «указка» на екрані монітора? (вказівник)

9. Куди «викидають» непотрібні програми, файли, папки? (в кошик).

Секрет:

1. Має 4 зуба. Кожного дня появляється на столі, але нічого не їсть. Що це? (Виделка)

2. Скільки горошин може влізти в один стакан? (Жодного)

3. Дванадцять братів один за одним приходять, але один одного не бачать. (Місяці)

4. Йшли дві матері з дочками і бабуся з внучкою. Знайшли півтора пирога. По скільки вони отримають? (по половинці)

5. Мене звати Толя. У моєї сестри тільки один брат. Як звати брата моєї сестри? (Толя)

6. Летіла стая гусей. 1 гусь спереду, 2 ззаду, 1 гусь між двома і 3 в ряду. Скільки всього гусей? (3)

7. У бабушки Даші є внучка Маша, кіт Пушок, песик Дружок. Скільки у бабушки внуків? (1)

8. Коли моєму батькові було 31 рік, то я мав 8 років, а тепер батько старший від мене вдвічі. Скільки мені зараз років? (23)

9. Може дощ йти два дні підряд? (Ні, не може)

Ведуча 1. Шановні журі ми просимо вас оцінити відповіді наших інтелектуалів і оголосити результати за два попередні конкурси. А зараз музична пауза.

Ведуча 2. Отже, після двох конкурсів наших гравців така кількість балі... (зачитує).

Ведуча 1. Існує давня легенда. Цар, бажаючи визначити, хто з двох мудреців мудріший, сказав: “Перед вами 3 ковпаки: один чорний і два білих. Вам надягнуть по ковпаку. Мені цікаво, хто з вас першим дізнається, якого кольору ковпак. Що на ньому”. Довго дивилися мудреці один на одного. Нарешті один із них вигукнув: “На мені білий ковпак!” Як дійшов такого висновку мудрець?

Ведуча 2. Мудрець думав так: “Якби на мені був чорний ковпак, то другий мудрець побачивши його, негайно додумався б, що на ньому білий ковпак (бо ж 2 інших білі) і відразу сказав би це. Але він мовчить, тому на мені білий ковпак”.

Ведуча 1.Просимо наших інтелектуалів дати відповідь на таке питання. Щоб відповісти на нього дається лише 30 - сек.

Оцінювання цього етапу гри проводять самі гравці, маючи право при цьому собі поставити найвищий бал – 4, а своєму товаришу відповідно: 3, 2 і 1 Який урок математики вам найбільше сподобався і чому? (проводиться конкурс).

Ведуча 2. Поки наші товариші оцінюють свою і чужу майстерність я оголошую наступну музичну паузу в нашій грі...

Ведуча 1. Як ви помітили наші гості і дорогі вболівальники, що у наших гравців непогані знання в області математики.

Ведуча 2. А чи знають вони, що колись найбільшим числом було 12-дюжина, а наступне за ним число вважалося не щасливим, зайвим, і називали його “чортова дюжина”.

Ведуча 1. А чи знаєте ви, що в царській Росії, в деяких містах не було 13-го номера трамваю і квартир з номером 13?

Ведуча 2. А чи знаєте ви, що в США, в деяких висотних будинках немає 13-го поверху, в готелях – кімнати № 13?

Ведуча 1. А чи знаєте ви, що деякі учні ще й зараз вважають число 13 нещасливим і, йдучи на екзамен бояться, що їм попадеться екзаменаційний білет № 13?

Ведуча 2. Щоб підрахувати загальну кількість балів за конкурс “Оратор”, шановному журі потрібно деякий час, тому ми оголосимо наступний конкурс нашого інтелектуального шоу LG-Еврика – “Мій коник”.

Ведуча 1. Кожний з вас представить на суд глядачів і журі свої захоплення, чим ви займаєтесь у вільний від навчання час.

Ведуча 2. А оцінять їх здібності, шановні наші гості і уболівальники, які віддадуть свій голос за того хто найбільше сподобався.

Ведуча 1. Першим проявить свої здібності...

Другим...

Третім...

Четвертим...

Ведуча 2. Шановне журі! Просимо вас оголосити підсумок двох конкурсів “Тема”, “Оратор”, а також сюди приплюсувати кількість бонусів за попередній конкурс “Мій коник”. ( оголошують результати).

Ведуча 1. Щоб визначити переможця в наступному етапі гри під назвою “Практикум” я пропоную вам один математичний дослід. Після демонстрації через 1 хв ви повинні обґрунтувати його з точки зору математики.

Маємо дві монети: 5 к. і 2 к. Діаметр першої монети 25 мм, а другої - 18 мм. В аркуші папери виріжемо круг, діаметр якого дорівнює діаметри двокопійчаної монети. Як ви гадаєте, чи пройда монета номіналом 5 к. крізь утворений в аркуші отвір? Звичайно, так. Я вам зараз це продемонструю. (Ведучий показує, як це зробити.)

(Учасники гри обґрунтовують дослід. За їхніми відповідями слідкують члени журі. Відповідають учасники залежно від кількості набраних балів: хто набрав найбільшу кількість балів, той відповідає першим.)

Ведуча 2. Як не дивно, але просунути 5 к. Через такий малий отвір цілком можливо. Папірець згинають так, що круглий отвір перетворюється у відрізок. Крізь утворену щілину й проходить монета. Діаметр кола дорівнює 18 мм, довжина його понад 56 мм. Тому довжина утвореної щілини понад 28 мм, шо значно більше за діаметр монети номіналом 5 к.

Максимальна кількість набраних балів за цей конкурс – 4 бали.

Ведуча 1. Ви дивитесь інтелект – шоу.

Разом: LG-Еврика.

Ведуча 2. Відомо, що математикою захоплювалися не лише відомі вчені, такі як Піфагор, Архімед, Декарт, Ньютон та багато інші, але й письменники, поети, музиканти, художники.

Ведуча 1. Наприклад: О.С. Пушкін, М.Ю. Лермонтов, Л.М. Толстой “Війна і мир”, І. Франко, який у своєму зібранні творів переклав поетичні твори визначних математиків античного світу: Піфагора, Архімеда, Евкліда.

Ведуча 2. “У математиці завжди живе художник, архітектор і навіть поет”.

Ведуча 1. Канікули - чудова пора, особливо для вас, школярів, коли можна відпочити від шкільних дзвоників, уроків, контрольних і залікових робіт, а також чудово провести час на березі Десни та Любича, поїхати в подорож по Україні чи інших країнах. Нашим інтелектуалам ми надамо право відвідати країни, подорожуючи разом із нашою LG « Еврика». Вам слід назвати країну, про яку йтиме мова. Правильна назва оцінюється в 1 бал. Якщо ви кожного разу відгадували країну правильно, то отримаєте ще додатково 2 бали." То ж вирушаємо у подорож.

Ведуча 2.

1. Стародавній учений Діофант, який жив у III ст. до н є. в м. Александрія, для позначення невідомого застосовував скорочений запис слів. У якій країні жив Діофант?

2. У цій країні народився відомий математик Герон.

3. У цій країні було вперше складено вдалий календар, що був потрібний землеробам, які слідкували за відливами та припливами, а також за зіркою Сиріус. При її появі на небі починала розливатися найбільша річка країни.

4. Найбільша та найдовша річка континенту протікає у цій країні.

5. У цій країні знаходяться величні споруди, які називають пірамідами.

Ведуча 1. Ішлося про Єгипет. Ваші відповіді оцінять члени журі, а нас кличе в полон музика. (Виконується пісня.)

Ведуча 2. Слово членам журі. (Оголошуються результати останнього конкурсу та загальна сума набраних балів.)

Ведуча 1. В наступному конкурсі під назвою “Підказка” ми побачимо як зуміють наші учасники передати своїм друзям, те що побачать на зображеннях 10 картинок протягом 1 хв.

Ведуча 2. А друзі в свою чергу повинні відгадати те, про що почують. За кожну правильну відповідь учасники одержать по одному балу.

Ведуча 1. Першим відгадує свої 10 картинок...

Ведуча 2. Другим буде грати...

Ведуча 1. Черга підійшла і до...

Ведуча 2. Завершує цей конкурс...

Ведуча 1. Щоб підрахувати набрані бали кожним учасником журі необхідно час, тому ми оголошуємо наступну музичну паузу. (оголошують).

Ведуча 2. В останній тур інтелект-шоу LG-Еврика вийде той, хто набрав найбільшу кількість балів.

Ведуча 1. Тому просимо шановне журі оголосили результати гри. (оголошують). У випадку, якщо будуть учасники з однаковою кількістю балів їм пропонується розв’язати таку задачу:

Задача: Пливе пароплав морем. Його шлях далекий. Підпливає до пароплава акула і запитує капітана: - Що у вас на палубі найцінніше? Капітан відповідає: - Кількість букв у слові, яке тебе цікавить дорівнює кореню квадратному із суми місяців 3-ох років. Перша буква назви однієї арифметичної дії. Якщо цю дію застосувати до тебе, ти швидко загинеш. Що найцінніше на пароплаві?

Відповідь: Дружба.

Ведуча 2. Отже, в останньому конкурсі під назвою “Дуель” будуть змагатися за головний приз... такі учасники...

Ведуча 1. За кожну правильну відповідь ви отримаєте по 2 бали. Уважно слухайте запитання і вчасно піднімайте свої дзвіночки.

Ведуча 2. Якщо ваша відповідь буде неправильна, то право правильно відповісти переходить до вашого суперника.

Ведуча 1. Бажаємо вам успіху.

Разом: “Ні пуху, ні пера!”

(задають питання, учні по черзі відповідають на 10 запитань. Якщо після цього учасники набирають однакову кількість балів, то їм пропонується ще запитання. На які вони відповідають також по черзі поки, першим з гравців набере більшу кількість балів).

Ведуча 1 і 2. (по черзі задають запитання).

Дуель:

1. Чому дорівнює 2-2? (1/4).

2. Чому дорівнює sin2a? (2sina cosa).

3. Графік функції у= х2 симетричний відносно? (осі ординат).

4. Які рівняння мають однакові розв’язки? (рівносильні).

5. Хто з учених-математиків у дуже молодому віці загинув на дуелі? (Галуа).

6. Тригонометрія – це вчення про … (тригонометричні функції).

7. Як Евклід назвав ще аксіому?(постулат).

8. На груші – 20 слив, а на ялинці – 15 слив. Скільки всього слив? (0).

9. Вітрина, актриса, тритон. Яке число об’єднує всі три слова? (три).

10. Що більше: cos 400 чи sin500? (вони рівні, sin(90-40)).

Питання на “Реванш”:

1. Основні фігури стереометрії? (точка, пряма, площина).

2. Скільки нулів у записі числа один мільярд? (9).

3. Яке слово починається з трьох букв “г” і закінчується трьома буквами “я”? (Тригонометрія).

4. Який знак потрібно поставити між числами 2 і 3, щоб утворилося число більше за 2, але менше за 3? (Кому).

5. Із чисел 15 і 13 виберіть просте? (13).

Ведуча 1. Отже, завершилась наша гра, інтелект-шоу...

Разом: LG-Еврика.

Ведуча 2. ... і залишається лише оголосити кінцевий результат змагань і нагородити переможців.

Ведуча 1. Просимо шановне журі оголосити переможця. (оголошують)

Ведуча 2. Ви добре позмагалися сьогодні. Були уважними і кмітливими, доброзичливими і веселими. А допомогло їм у цьому знання з математики, і цікава, розвивальна шоу-гра LG-Еврика. (звучить пісня)

--Кознюк І.В., Пудло Г.Я., Тимків А.М.