Відмінності між версіями «Портфоліо з навчальної теми "Комунікації за допомогою Інтернету" (Інформатика. 10 клас)»

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук
(Діяльність учнів та вчителя)
(Діяльність учнів та вчителя)
Рядок 47: Рядок 47:
 
Завдання для групи "Техніки":
 
Завдання для групи "Техніки":
  
1. Учні працюють над створенням [http://speakorno.blogspot.com/ блогу], де будуть описувати результати своєї діяльності;
+
1. Учні працюють над створенням блогу, де будуть описувати результати своєї діяльності;
  
 
2. Дослідіть найпопулярніші засоби для спілкування в інтернеті.
 
2. Дослідіть найпопулярніші засоби для спілкування в інтернеті.

Версія за 13:31, 11 листопада 2015

Назва навчальної теми

Розділ «Служби інтернету». Тема: «Комунікації за допомогою інтернету»

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

інформатика, українська мова, психологія

Вік учнів, клас

10 клас

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Навчальний проект "Умій сказати, умій і змовчати" розроблено відповідно до навчальної програми з інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту), розділ «Служби інтернету», тема «Комунікації за допомогою інтернету».

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Упродовж всього проекту проводиться оцінювання. Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань і упереджень щодо використання статистики на початку вивчення теми організоване обговорення ключового запитання, вчитель пропонує учням розроблену ним таблицю З-Х-Д та схему для визначення рівня знань учнів щодо Основних запитань про види комунікацій в Інтернеті, заповнюючи при цьому контрольний список оцінювання веб-сайтів. Під час роботи над завданнями учні періодично заповнюють Форму оцінювання виконання групового завдання, призначену для самостійного оцінювання своїх вмінь і навичок керування своїм навчанням. Для сприяння розвитку їх самостійності у навчанні вчитель має формувати в учнів самоспрямованість. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі опитування, для визначення обізнаності учнів з питань проекту та перегляду продуктів діяльності учнів. Для цього розроблені Контрольний список з керівництва власним навчанням. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі опитування, для визначення обізнаності учнів з питань проекту та перегляду продуктів діяльності учнів. Для оцінювання створених учнями Вікі-сайтів та презентацій, вчителем створено спеціальні форми: Форму оцінювання Вікі-сайтів та Форму оцінювання презентацій. Наприкінці роботи над проектом проводиться оцінювання діяльності учнів вчителем за допомогою Контрольного списку для вікі-сайту та захист створеної презентації під час проведення шкільної презентаційної кампанії учнівських інформаційних проектів – «Умій сказати, умій змовчати».

Діяльність учнів та вчителя

До початку навчання за цією темою потрібно: переглянути терміни та основні поняття у довідковому інформаційному документі. За два тижні до початку проекту вчитель роздає (\ брошуру) з основами проектного навчання батькам та іншим учасникам спільноти для ознайомлення з концепцію використання проектів у школі та визначає рівень знань і вмінь з даної теми та визначає рівень знань і вмінь з даної теми презентація.

Тиждень 1. Спочатку вчитель ставить перед учнями ключове питання: "Чи можна спіймати горобця?". Можна попрацювати з учнями у групах та визначити майбутні стратегії ефективного спілкування. Учитель для зацікавлення учнів проектом показує свою презентацію, в якій розповідається про ключове та тематичні питання та роль кожної групи в проекті.

Кожній групі надаються ролі:

  • Історики;
  • Техніки;
  • Психологи.

Під час роботи у проекті з метою фасилітації учні вносять відмітки про виконану роботу в "КАРТУ УСПІШНОСТІ КОМАНД".

Тиждень 2.

Відповідно до напрямку дослідження (груп) учні визначають для себе перші завдання: Завдання для групи "Історики":

1. Учні створюють Вікі-статтю групи "Техніки" проекту "Умій сказати, умій змовчати"

2. Дослідіть історію виникнення мережі інтернет.

3. Проналізуйте хронологію виникнення веб-сервісів для мережевого спілкування

4. Дослідіть, якими соціальними мережами найбільше користуються учні вашого класу.

Завдання для групи "Техніки":

1. Учні працюють над створенням блогу, де будуть описувати результати своєї діяльності;

2. Дослідіть найпопулярніші засоби для спілкування в інтернеті.

3. Виберіть найкращий месенджер та обгрунтуйте його переваги і недоліки.

4. Складіть поради для безпечної роботи в інтернеті.

Завдання для групи "Психологи":

1. Дослідити психологічні типи співрозмовників.

2. Проаналізувати та скласти порадник "Вирішення конфліктів".

3. Скласти правила етикету мережевого спілкування.

4. Результати роботи оформити у вигляді презентації.


Завдання для групи "Історики"

1. Дати визначення поняттю "мережеве спілкування". Перерахувати всі можливі способи мережевого спілкування.

2. Скласти анкету і провести опитування у вчительському колективі щодо збору інформації про використання соціальних мереж вчителями. Проаналізувати результати за допомогою діаграми.

3. Проаналізувати момент зростання популярності чатів.

Завдання для групи "Техніки":

1. Дослідити поняття "соціальна мережа".

2. Скласти анкету і провести опитування в учнів школи щодо збору інформації про безпечне спілкування в соціальних мережах. Проаналізувати результати за допомогою діаграми.

3. Створити презентацію на тему "Безпека в інтернеті"

Завдання для групи "Психологи":

1. Пояснити поняття "етикет мережевого спілкування".

2. Скласти анкету і провести опитування в учнів школи та вчительського колективу щодо правил етикету мережевого спілкування. Проаналізувати результати за допомогою діаграми.

3. Скласти поради щодо попередження інтернет-залежності.

Вчитель пропонує учням використовувати Інтернет-технології для спільного використання (створення, редагування) з іншими учнями документів та інших електронних ресурсів (зокрема текстових файлів, електронних таблиць, форм опитувальників тощо) як в режимі реального часу, так і відстроченого в часі. Учням пропонується розв’язати завдання мережевого опитувальника для перевірки рівня знань учнів.

Тиждень 4 На цьому етапі дослідження учні визначають наступні завдання: Завдання для групи "Історики"

1. Підготувати доповідь на тему "Історія виникнення Інтернету" (на 5 хвилин).

2. Продемонструвати результати дослідження.

Завдання для групи "Техніки"

1. Підготувати доповідь на тему "Як безпечно спілкуватися в інтернеті?" (на 5 хвилин).

2. Продемонструвати результати дослідження.

Завдання для групи "Психологи"

1. Підготувати доповідь на тему "Етикет мережевого спілкування" (на 5 хвилин).

2. Учні створюють Презентацію в проекті «Умій сказати, умій змовчати», в якій оформлять результати своєї діяльності.

3. Продемонструвати результати дослідження

Під час роботи учні використовують розроблені для них оцінювальні документи: Форму оцінювання блогу та Форму оцінювання Вікі-сайтів.

Результати діяльності будуть представлені у шкільній презентаційній кампанії учнівських інформаційних проектів – «Умій сказати, умій змовчати», на яку планується запросити батьків, вчителів та усіх бажаючих. Наприкінці всі відомості проекту «Все в твоїх руках» будуть об'єднані у таблицю ПІДСУМКИ.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Михайло Кондратишин

Фах, навчальний предмет

Інформатика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

Email@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Місце проведення тренінгу

Фіз-мат

Тренери

Галан Віра Іванівна, Барна Ольга Василівна