Портфоліо з навчальної теми "Числові послідовності"(Алгебра. 9 клас).

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 00:59, 12 листопада 2015, створена Stadnyk om (обговореннявнесок) (Оцінювання)
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Числові послідовності (алгебра, 9 клас)

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний предмет - математика(алгебра). Другорядні предмети: інформатика; українська мова.

Вік учнів, клас

14-15 років, 9 клас

Стислий опис проекту

Даний проект створений для реалізації вивчення алгебри учнями 9-го класу за допомогою методу проектів. В процесі даної роботи учні вивчатимуть тему «Числові послідовності».

Проект має міжпредметний характер, і об’єднує в собі алгебру, інформатику та українську мову.

Для організації ефективної діяльності вчитель об’єднує учнів у три групи:

• «Науковці» - шукають цікаві історичні факти про виникнення та розвиток теми, підбирають цікаві завдання, збирають інформацію про об’єкт дослідження з метою аналізу, узагальнення та презентацій на широкий загал.
• «Теоретики» - готують систему основних понять арифметичної та геометричної прогресій, з'ясовують зв'язок між ними, виводять формулу суми членів геометричної прогресії.
• «Практики» - наводять приклади реалізації принципів прогресій в навколишньому середовищі, практикуються у застосуванні вивченого для розв’язування завдань.
Проект завершується у вигляді учнівської конференції на якій учні показують результати своєї роботи, а саме презентації та газету.

План вивчення теми

План вивченя теми

План впровадження проекту

Оцінювання

Щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, розробляти зміст учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання, упродовж вивчення навчальної теми проводиться опитування та оцінювання.

На початку проекту вчителеві необхідно оцінити навчальні потреби учнів. Для цього в даному проекті використовується Т-таблиця.

Учні керуються критеріями оцінювання презентації при створенні власної презентації, щоб скеровувати свою роботу в проекті, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у ньому.

Впродовж проекту учнівська робота оцінюється за опитувальником.

На другому етапі вчитель організовує самоспрямування учнів і пропонує контрольний список самоспрямування у навчанні . Також оцінювання здійснюється вчителем на основі спостережень за допомогою перегляду проміжних результатів діяльності учнів. Оцінювання проводиться згідно складених форм оцінювання. Завершується оцінювання оголошенням результатів проекту.

Підсумкова оцінка учня за проект визначається, як середнє арифметичне чотирьох оцінок за 5-бальною системою оцінювання, які в свою чергу переводяться на 12-бальну систему оцінювання:

- оцінка, отримана учнем за створення презентації;

- оцінка, отримана учнем за створення газети;

- оцінка, яка виставляється під час захисту учнем свого навчального проекту;

- кінцевий тест з теми проекту.

Переведення з 5-бальної системи оцінювання на 12-бальну:

 3 бали - (4-6) балів;

 4 бали - (7-9) балів;

 5 балів - (10-12) балів.

Діяльність учнів та вчителя

1-й етап (висування гіпотези)

Розгляд запропонованої теми починається з огляду презентації «Як прогресують числа?», підготовленою вчителем для представлення проекту, в процесі розгляду якої вчитель підводить учнів до основного та тематичних питань та зацікавлює учнів даною темою, пропонує ознайомити батьків з тим, як будуть навчатися учні і передає публікацію.

Публікація для батьків Буклет для батьків 1.jpg Буклет для батьків 2.jpg

Потім разом з учнями проводиться обговорення плану проекту. На цьому ж занятті відбувається об’єднання класу у три групи, які відповідно працюють над темами: «Числова послідовність», «Арифметична прогресія», «Геометрична прогресія». Кожній групі дається завдання дослідити історію виникнення і розвитку теми, показати застосування у різних галузях. Вчитель ознайомлює учнів з критеріями оцінювання учнівських робіт. Вчитель пропонує дослідницькі завдання для груп. В електронних таблицях учням необхідно зобразити результати їхнього опитування у вигляді діаграми. Групі «Практики» вчитель пропонує провести опитування серед однолітків. Рівень засвоєння первинних знань перевіряє за запропонованою Т-таблицею.

2-й етап (пошук, аналіз, систематизація джерел і ресурсів)

Робота учнів над збором інформації з теми (в Інтернеті, друкованих виданнях, енциклопедіях тощо). Для організації спільної комунікації та навчання учнів за межами класу створено онлайн - опитувальник та учнівський блог.

3-й етап (дослідження)

Учні досліджують, як пов’язані арифметична та геометрична прогресії між собою, як з допомогою послідовностей можна пояснити розвиток певних подій чи явищ. З допомогою опитування та досліджень учні спробують з’ясувати швидкість поширення новин або чуток. «Теоретики» намагатимуться вивести формулу з теми «Арифметична прогресія».

4-й етап (узагальнення)

Учні узагальнюють отриману інформацію і подають результати свого дослідження у вигляді презентації та газети. Якщо необхідно, вчитель проводить додаткові заняття і консультації. Для успішної роботи у Publisher вчитель пропонує

інструкцію.

5-й етап (підведення підсумків)

Підведення підсумків, представлення газети з результатами досліджень. Підсумковий продукт проекту демонструється під час захисту проекту та коментується учнями.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Оксана Миколаївна Стадник

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

stadnyk_om@fizmat.tnpu.edu.ua

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень-жовтень 2015 року

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка, фізико-математичний факультет

Тренери

Барна Ольга Василівна