Відмінності між версіями «Програми опрацювання електронних таблиць (ЕТ). Призначення і функції ЕТ.43.15»

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук
м ()
 
Рядок 1: Рядок 1:
Тема: Програми опрацювання електронних таблиць (ЕТ). Призначення і функції ЕТ. Основні елементи ЕТ. Координати комірок. Табличний процесор Microsoft Excel.
+
'''Мета:'''
Мета:
+
 
Навчальна:
+
'''Навчальна:'''
 +
 
 
• ознайомити учнів з інтерфейсом табличного процесора Microsoft Excel;
 
• ознайомити учнів з інтерфейсом табличного процесора Microsoft Excel;
 +
 
• сформувати знання: комірка, координата комірки, способи копіювання, редагування та форматування даних;
 
• сформувати знання: комірка, координата комірки, способи копіювання, редагування та форматування даних;
 +
 
• сформувати навички роботи з даними, розташованими в комірках, на прикладах виконання найпростіших операцій.
 
• сформувати навички роботи з даними, розташованими в комірках, на прикладах виконання найпростіших операцій.
Розвивальна:
+
 
 +
'''Розвивальна:'''
 +
 
 
• розвиток пам'яті, розвиток уважності, зорової та моторної координації.
 
• розвиток пам'яті, розвиток уважності, зорової та моторної координації.
Виховна:
+
 
 +
'''Виховна:'''
 +
 
 
• формування інтересу до вивчення нових інформаційних технологій;
 
• формування інтересу до вивчення нових інформаційних технологій;
 +
 
• формування навичок зібраності, уважності, акуратності в роботі з табличними даними.
 
• формування навичок зібраності, уважності, акуратності в роботі з табличними даними.
 +
 
Дидактичні матеріали: файл із презентацією
 
Дидактичні матеріали: файл із презентацією
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
+
 
План уроку
+
'''Тип уроку''': урок засвоєння нових знань.
 +
 
 +
'''План уроку'''
 +
 
 
1. Організація класу до заняття (1 хв).
 
1. Організація класу до заняття (1 хв).
 +
 
2. Актуалізація знань (4 хв).  
 
2. Актуалізація знань (4 хв).  
Запитання до учнів.
+
 
 +
'''Запитання до учнів.'''
 +
 
 
У чому полягає основне призначення Microsoft Word?
 
У чому полягає основне призначення Microsoft Word?
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
Текстовий процесор Microsoft Word допомагає у формуванні текстового документа практично будь-якого рівня складності.
 
Текстовий процесор Microsoft Word допомагає у формуванні текстового документа практично будь-якого рівня складності.
Згадайте найперше призначення комп'ютера, яке походить від англійського слова computer (обчислювач). Необхідність обробки числових даних і дотепер не втратила своєї актуальності. Більшість числових даних, що підлягають обробці в різноманітних сферах людської діяльності, можуть бути подані у вигляді таблиць. До того ж, у вигляді таблиць можна подати текстові дані. Назвіть приклади текстових даних (імена, захворювання, назви товарів, назви міст тощо). У вигляді таблиць можна подати дані, які містять дати.
+
 
 +
Згадайте найперше призначення комп'ютера, яке походить від англійського слова computer (обчислювач). Необхідність обробки числових даних і дотепер не втратила своєї актуальності. Більшість числових даних, що  
 +
 
 +
підлягають обробці в різноманітних сферах людської діяльності, можуть бути подані у вигляді таблиць. До того ж, у вигляді таблиць можна подати текстові дані. Назвіть приклади текстових даних (імена, захворювання,
 +
 
 +
назви товарів, назви міст тощо). У вигляді таблиць можна подати дані, які містять дати.
 +
 
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Чим робота з датами відрізняється від роботи з текстом?
 
Чим робота з датами відрізняється від роботи з текстом?
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
На відміну від роботи з текстовими даними, для дат можна обчислювати проміжки в днях, місяцях, роках.
 
На відміну від роботи з текстовими даними, для дат можна обчислювати проміжки в днях, місяцях, роках.
Справді, але для таких розрахунків треба враховувати непросту побудову сучасного григоріанського календаря. Зрозумілі особливості роботи з годинами, хвилинами і секундами. Всі ці види даних можуть входити до реальних таблиць одночасно. Життя може вимагати їхньої обробки різного рівня — від простого зведення у вигляді зручної таблиці до досить складних інженерних, статистичних, фінансових обчислень. Інструмент, який дає змогу виконувати такі розрахунки і вимагає від фахівця у своїй галузі мінімальних навичок роботи з комп'ютером, є надзвичайно корисним.
+
 
 +
Справді, але для таких розрахунків треба враховувати непросту побудову сучасного григоріанського календаря. Зрозумілі особливості роботи з годинами, хвилинами і секундами. Всі ці види даних можуть входити до  
 +
 
 +
реальних таблиць одночасно. Життя може вимагати їхньої обробки різного рівня — від простого зведення у вигляді зручної таблиці до досить складних інженерних, статистичних, фінансових обчислень. Інструмент, який  
 +
 
 +
дає змогу виконувати такі розрахунки і вимагає від фахівця у своїй галузі мінімальних навичок роботи з комп'ютером, є надзвичайно корисним.
 +
 
 
Мотивація вивчення теми (3 хв).
 
Мотивація вивчення теми (3 хв).
 +
 
Ми приступаємо до вивчення програми, яка допоможе нам опрацьовувати дані, подані у вигляді таблиці. Це наступна частина пакета Microsoft Office — табличний процесор Microsoft Excel.
 
Ми приступаємо до вивчення програми, яка допоможе нам опрацьовувати дані, подані у вигляді таблиці. Це наступна частина пакета Microsoft Office — табличний процесор Microsoft Excel.
 +
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Як би ви переклали слова Executable та сеll
 
Як би ви переклали слова Executable та сеll
 +
 
Прогнозована відповідь учнів:
 
Прогнозована відповідь учнів:
 +
 
Executable — той, що може бути виконаний; cell— комірка. Тобто це — комірка, яка може бути виконаною.
 
Executable — той, що може бути виконаний; cell— комірка. Тобто це — комірка, яка може бути виконаною.
 +
 
Правильно, тому Excel іноді перекладають як «жива комірка».
 
Правильно, тому Excel іноді перекладають як «жива комірка».
Завдання уроку:
+
 
 +
'''Завдання уроку:'''
 +
 
 
• запуск і ознайомлення з системою меню та панеллю інструментів табличного процесора Microsoft Excel;
 
• запуск і ознайомлення з системою меню та панеллю інструментів табличного процесора Microsoft Excel;
 +
 
• введення даних у комірки з клавіатури;
 
• введення даних у комірки з клавіатури;
 +
 
• прискорене введення даних, робота з рядами даних;
 
• прискорене введення даних, робота з рядами даних;
 +
 
• оформлення таблиць за прикладами;
 
• оформлення таблиць за прикладами;
 +
 
• робота з кнопкою Автосума.
 
• робота з кнопкою Автосума.
 +
 
3. Викладання нового матеріалу (25 хв). Запуск Microsoft Excel.
 
3. Викладання нового матеріалу (25 хв). Запуск Microsoft Excel.
 +
 
Завантажте програми Microsoft Excel і Microsoft Word. Порівняйте їхні інтерфейси.
 
Завантажте програми Microsoft Excel і Microsoft Word. Порівняйте їхні інтерфейси.
 +
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Знайдіть спільні елементи інтерфейсу цих програм.
 
Знайдіть спільні елементи інтерфейсу цих програм.
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
1. У назві вікна присутня назва документа.
 
1. У назві вікна присутня назва документа.
 +
 
2. Майже збігаються рядки меню.
 
2. Майже збігаються рядки меню.
 +
 
3. Багато спільних кнопок на панелі інструментів.
 
3. Багато спільних кнопок на панелі інструментів.
 +
 
Знайдіть відмінності в інтерфейсі Microsoft Excel і Microsoft Word.
 
Знайдіть відмінності в інтерфейсі Microsoft Excel і Microsoft Word.
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
1. У рядку меню немає пункту «Таблиця», але з'явився пункт «Дані».
 
1. У рядку меню немає пункту «Таблиця», але з'явився пункт «Дані».
 +
 
2. Відрізняються деякі кнопки панелі інструментів.
 
2. Відрізняються деякі кнопки панелі інструментів.
 +
 
3. Значно відрізняється вигляд робочої області програм. На відміну від робочої області Microsoft Word, в Excel вікно документа поділене на клітинки.
 
3. Значно відрізняється вигляд робочої області програм. На відміну від робочої області Microsoft Word, в Excel вікно документа поділене на клітинки.
 +
 
Правильно, клітинки, які ви бачите, називаються комірками.
 
Правильно, клітинки, які ви бачите, називаються комірками.
 +
 
Введіть дані в комірку.
 
Введіть дані в комірку.
 +
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Де відобразилися введені дані?
 
Де відобразилися введені дані?
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
У самій комірці і в рядку під панеллю інструментів.
 
У самій комірці і в рядку під панеллю інструментів.
 +
 
Так, цей рядок називається рядком формул. Редагувати дані можна як безпосередньо в комірці, так і в рядку формул.
 
Так, цей рядок називається рядком формул. Редагувати дані можна як безпосередньо в комірці, так і в рядку формул.
 +
 
Координати комірок
 
Координати комірок
 +
 
Ви, напевне, грали в «Морський бій».
 
Ви, напевне, грали в «Морський бій».
 +
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Як у цій грі позначаються клітинки? Наведіть приклади.
 
Як у цій грі позначаються клітинки? Наведіть приклади.
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
Наприклад, А5. Стовпчики позначаються буквами, а рядки — цифрами.
 
Наприклад, А5. Стовпчики позначаються буквами, а рядки — цифрами.
Такий самий принцип покладений і в основу адресації комірок в Microsoft Excel. Скористайтесь прокруткою вікна і подивіться на спосіб задания координат. Зверніть увагу, що стовпчики позначаються латинськими літерами. Якщо ми бажаємо звернутися до кількох комірок, що утворюють неперервний блок, то повинні вказати координату лівого верхнього і правого нижнього кутів блоку, розділених двокрапкою. Наприклад, C1:F10. Такі блоки називаються діапазонами.
+
 
 +
Такий самий принцип покладений і в основу адресації комірок в Microsoft Excel. Скористайтесь прокруткою вікна і подивіться на спосіб задания координат. Зверніть увагу, що стовпчики позначаються латинськими  
 +
 
 +
літерами. Якщо ми бажаємо звернутися до кількох комірок, що утворюють неперервний блок, то повинні вказати координату лівого верхнього і правого нижнього кутів блоку, розділених двокрапкою. Наприклад, C1:F10. Такі блоки називаються діапазонами.
 
Копіювання даних
 
Копіювання даних
 +
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Як би ви копіювали дані Microsoft Word?
 
Як би ви копіювали дані Microsoft Word?
Прогнозована відповідь учнів.
+
 
 +
'''Прогнозована відповідь учнів.'''
 +
 
 
1. За допомогою кнопки панелі інструментів.
 
1. За допомогою кнопки панелі інструментів.
 +
 
2. За допомогою комбінацій клавіш Ctrl+C і Ctrl+V.
 
2. За допомогою комбінацій клавіш Ctrl+C і Ctrl+V.
 +
 
3. Перетягуванням при натиснутій клавіші Ctrl.
 
3. Перетягуванням при натиснутій клавіші Ctrl.
 +
 
В Excel всі ці правила також працюють. До того ж з'являються і додаткові. Наприклад, копіювання діапазонів, підготовлених як ряди даних.
 
В Excel всі ці правила також працюють. До того ж з'являються і додаткові. Наприклад, копіювання діапазонів, підготовлених як ряди даних.
 +
 
Автосума
 
Автосума
 +
 
Введіть 5 чисел в діапазон А1:А5. Активізуйте комірку А6, на панелі інструментів клацніть на кнопці Автосумма і натисніть Enter.
 
Введіть 5 чисел в діапазон А1:А5. Активізуйте комірку А6, на панелі інструментів клацніть на кнопці Автосумма і натисніть Enter.
 +
 
Запитання до учнів.
 
Запитання до учнів.
 +
 
Що з'явилося в комірці А6?
 
Що з'явилося в комірці А6?
 +
 
Прогнозована відповідь учнів.
 
Прогнозована відповідь учнів.
 +
 
Сума значень діапазону А1: А5.
 
Сума значень діапазону А1: А5.
 +
 
4. Показ презентації. (10 хв.) Учні записують деяку інформацію із презентації.
 
4. Показ презентації. (10 хв.) Учні записують деяку інформацію із презентації.
 +
 
6. Підсумок уроку (1 хв.).
 
6. Підсумок уроку (1 хв.).
 +
 
1. Аналіз разом із учнями нового матеріалу.
 
1. Аналіз разом із учнями нового матеріалу.
 +
 
2. Мотивація наступних напрямів роботи.
 
2. Мотивація наступних напрямів роботи.
 +
 
7. Домашнє завдання (1 хв).
 
7. Домашнє завдання (1 хв).
 +
 
Вивчити конспект, прочитати у підручнику «Інформатика, ч.2», Зарецька І.Т. з розділу 1 §1, §2, §3.
 
Вивчити конспект, прочитати у підручнику «Інформатика, ч.2», Зарецька І.Т. з розділу 1 §1, §2, §3.
  

Поточна версія на 01:10, 7 червня 2010

Мета:

Навчальна:

• ознайомити учнів з інтерфейсом табличного процесора Microsoft Excel;

• сформувати знання: комірка, координата комірки, способи копіювання, редагування та форматування даних;

• сформувати навички роботи з даними, розташованими в комірках, на прикладах виконання найпростіших операцій.

Розвивальна:

• розвиток пам'яті, розвиток уважності, зорової та моторної координації.

Виховна:

• формування інтересу до вивчення нових інформаційних технологій;

• формування навичок зібраності, уважності, акуратності в роботі з табличними даними.

Дидактичні матеріали: файл із презентацією

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

План уроку

1. Організація класу до заняття (1 хв).

2. Актуалізація знань (4 хв).

Запитання до учнів.

У чому полягає основне призначення Microsoft Word?

Прогнозована відповідь учнів.

Текстовий процесор Microsoft Word допомагає у формуванні текстового документа практично будь-якого рівня складності.

Згадайте найперше призначення комп'ютера, яке походить від англійського слова computer (обчислювач). Необхідність обробки числових даних і дотепер не втратила своєї актуальності. Більшість числових даних, що

підлягають обробці в різноманітних сферах людської діяльності, можуть бути подані у вигляді таблиць. До того ж, у вигляді таблиць можна подати текстові дані. Назвіть приклади текстових даних (імена, захворювання,

назви товарів, назви міст тощо). У вигляді таблиць можна подати дані, які містять дати.

Запитання до учнів.

Чим робота з датами відрізняється від роботи з текстом?

Прогнозована відповідь учнів.

На відміну від роботи з текстовими даними, для дат можна обчислювати проміжки в днях, місяцях, роках.

Справді, але для таких розрахунків треба враховувати непросту побудову сучасного григоріанського календаря. Зрозумілі особливості роботи з годинами, хвилинами і секундами. Всі ці види даних можуть входити до

реальних таблиць одночасно. Життя може вимагати їхньої обробки різного рівня — від простого зведення у вигляді зручної таблиці до досить складних інженерних, статистичних, фінансових обчислень. Інструмент, який

дає змогу виконувати такі розрахунки і вимагає від фахівця у своїй галузі мінімальних навичок роботи з комп'ютером, є надзвичайно корисним.

Мотивація вивчення теми (3 хв).

Ми приступаємо до вивчення програми, яка допоможе нам опрацьовувати дані, подані у вигляді таблиці. Це наступна частина пакета Microsoft Office — табличний процесор Microsoft Excel.

Запитання до учнів.

Як би ви переклали слова Executable та сеll

Прогнозована відповідь учнів:

Executable — той, що може бути виконаний; cell— комірка. Тобто це — комірка, яка може бути виконаною.

Правильно, тому Excel іноді перекладають як «жива комірка».

Завдання уроку:

• запуск і ознайомлення з системою меню та панеллю інструментів табличного процесора Microsoft Excel;

• введення даних у комірки з клавіатури;

• прискорене введення даних, робота з рядами даних;

• оформлення таблиць за прикладами;

• робота з кнопкою Автосума.

3. Викладання нового матеріалу (25 хв). Запуск Microsoft Excel.

Завантажте програми Microsoft Excel і Microsoft Word. Порівняйте їхні інтерфейси.

Запитання до учнів.

Знайдіть спільні елементи інтерфейсу цих програм.

Прогнозована відповідь учнів.

1. У назві вікна присутня назва документа.

2. Майже збігаються рядки меню.

3. Багато спільних кнопок на панелі інструментів.

Знайдіть відмінності в інтерфейсі Microsoft Excel і Microsoft Word.

Прогнозована відповідь учнів.

1. У рядку меню немає пункту «Таблиця», але з'явився пункт «Дані».

2. Відрізняються деякі кнопки панелі інструментів.

3. Значно відрізняється вигляд робочої області програм. На відміну від робочої області Microsoft Word, в Excel вікно документа поділене на клітинки.

Правильно, клітинки, які ви бачите, називаються комірками.

Введіть дані в комірку.

Запитання до учнів.

Де відобразилися введені дані?

Прогнозована відповідь учнів.

У самій комірці і в рядку під панеллю інструментів.

Так, цей рядок називається рядком формул. Редагувати дані можна як безпосередньо в комірці, так і в рядку формул.

Координати комірок

Ви, напевне, грали в «Морський бій».

Запитання до учнів.

Як у цій грі позначаються клітинки? Наведіть приклади.

Прогнозована відповідь учнів.

Наприклад, А5. Стовпчики позначаються буквами, а рядки — цифрами.

Такий самий принцип покладений і в основу адресації комірок в Microsoft Excel. Скористайтесь прокруткою вікна і подивіться на спосіб задания координат. Зверніть увагу, що стовпчики позначаються латинськими

літерами. Якщо ми бажаємо звернутися до кількох комірок, що утворюють неперервний блок, то повинні вказати координату лівого верхнього і правого нижнього кутів блоку, розділених двокрапкою. Наприклад, C1:F10. Такі блоки називаються діапазонами. Копіювання даних

Запитання до учнів.

Як би ви копіювали дані Microsoft Word?

Прогнозована відповідь учнів.

1. За допомогою кнопки панелі інструментів.

2. За допомогою комбінацій клавіш Ctrl+C і Ctrl+V.

3. Перетягуванням при натиснутій клавіші Ctrl.

В Excel всі ці правила також працюють. До того ж з'являються і додаткові. Наприклад, копіювання діапазонів, підготовлених як ряди даних.

Автосума

Введіть 5 чисел в діапазон А1:А5. Активізуйте комірку А6, на панелі інструментів клацніть на кнопці Автосумма і натисніть Enter.

Запитання до учнів.

Що з'явилося в комірці А6?

Прогнозована відповідь учнів.

Сума значень діапазону А1: А5.

4. Показ презентації. (10 хв.) Учні записують деяку інформацію із презентації.

6. Підсумок уроку (1 хв.).

1. Аналіз разом із учнями нового матеріалу.

2. Мотивація наступних напрямів роботи.

7. Домашнє завдання (1 хв).

Вивчити конспект, прочитати у підручнику «Інформатика, ч.2», Зарецька І.Т. з розділу 1 §1, §2, §3.